Οι μετοχές της Tesla υπέστησαν το μεγαλύτερο σερί απωλειών τους από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, με τον Νταν Ιβς της Wedbush να κόβει την τιμή - στόχο κατά 30%, επικαλούμενος «ρωγμές στη ζήτηση» για το τέταρτο τρίμηνο και το επόμενο έτος.

«Με βάση τα υψηλότερα επίπεδα αποθεμάτων, τις πρόσφατες μειώσεις τιμών και τη συνολική επιβράδυνση της παραγωγής στην Κίνα, γίνεται πιο ξεκάθαρο ότι η Tesla πιθανότατα θα υποχωρήσει σημαντικά το 4ο τρίμηνο, και το 2023 θα κινηθεί σε με μια πιο ήπια τροχιά» εκτίμησε ο αναλυτής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατασκευάστρια εταιρία ηλεκτρικών οχημάτων το δ' τρίμηνο θα παραδόσει από 410.000 έως 415.000 EVs, χαμηλότερα από την προηγούμενη εκτίμησή του για 450.000 και κάτω από εκείνη της FactSet των 429.000. «Αυτό θέτει την Tesla σε κίνδυνο να χάσει το outlook για τις τριμηνιαίες παραδόσεις για πρώτη φορά από το δεύτερο τρίμηνο του Ιουνίου 2019», σύμφωνα με τα στοιχεία του FactSet.

Ο Ιβς μείωσε την τιμή - στόχο για τη μετοχή στα 175 δολάρια από 250 δολάρια, αλλά δεν παραλείπει να αναφερθεί προληπτικά στην υπεραπόδοση που παρουσίασε η Tesla από τον Απρίλιο του 2021.

Η έντονη πίεση στη μετοχή της Tesla έχει ενταθεί τους τελευταίους μήνες λόγω των πωλήσεων μετοχών από τον ίδιο τον Μασκ, καθώς και των αυξανόμενων ανησυχιών για τις προοπτικές των πωλήσεων των μοντέλων της αμερικανικής εταιρείας.

«Η πραγματικότητα είναι ότι μετά από ένα περιβάλλον ραγδίας ζήτησης -που έμοιαζε με το παραμύθι της Σταχτοπούτας- από το 2018, η Tesla αντιμετωπίζει σοβαρά ανταγωνιστικά μακροοικονομικά προβλήματα και ειδικά για τα EV καθώς το 2023 θα αρχίσουν να εμφανίζονται τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα», σημείωσε ο Ιβς.

Η μετοχή της Tesla υποχώρησε 1,8% για να διαμορφωθεί την Παρασκευή στα 123,15 δολάρια, τη χαμηλότερη τιμή κλεισίματος από τον Σεπτέμβριο του 2020. Η μετοχή έχει βυθιστεί 21,9% σε ένα εξαήμερο αρνητικό σερί, που αποτελεί το μεγαλύτερο από στις 18 Μαρτίου 2020.