Μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ, οι περαιτέρω αξιοποιήσεις των λιμανιών θα γίνονται με τη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων σε εταιρείες, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής. Επίσης, τόνισε ότι είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις επιχειρήσεων κρουαζιέρας.

Στη γενική συνέλευση του Εργοδοτικού Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Πρωτευουσών (BECC), που διοργανώθηκε φέτος από τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ) στο Μέγαρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, ο υπουργός τόνισε ότι η ανταγωνιστικότητα του λιμανιού του Πειραιά αυξάνεται και αναπτύσσεται ανεβαίνοντας σταθερά στην παγκόσμια κατάταξη.

Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι το υπουργείο μένει ανοιχτό σε προτάσεις επιχειρήσεων κρουαζιέρας που ενδιαφέρονται για τη χρήση συγκεκριμένων λιμένων, ώστε να αναλάβουν αυτές τυχόν έργα υποδομών που θεωρούν απαραίτητα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, όπως είπε, θα υπάρξουν ειδικές συμφωνίες με τις εταιρείες, ώστε αυτές να αποζημιωθούν για τα έργα που θα κάνουν, έχοντας διαφορετικό καθεστώς χρήσης των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι το υπουργείο έχει καταγράψει αναλυτικά όλους τους λιμένες της χώρας, από τους μεγαλύτερους ως τις πιο μικρές μαρίνες και όρμους, και τους έχει κατατάξει σε κατηγορίες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους, ώστε βάσει αυτών να είναι δυνατή και ευκολότερη η ανάπτυξή τους.

Επίσης, ανέφερε ότι στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προβλέπονται ειδικές διαδικασίες για την κατάργηση γραφειοκρατικών διατάξεων που εμπόδιζαν την εκτέλεση μικρών αλλά απαραίτητων έργων, για την ομαλή λειτουργία των λιμανιών, καθώς και διαδικασίες για τη νομιμοποίηση όλων των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Σημείωσε, εξάλλου, την ιδιαίτερη θέση των λιμανιών της Ελλάδας στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, με το οποίο, όπως είπε, τα λιμάνια συνδέονται μέσω των νέων οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων.