Τη διανομή αυξημένου μερίσματος, ύψους 1,42 ευρώ ανά μετοχή από τα κέρδη της χρήσης 2020, ενέκρινε σήμερα η ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).

Στους μετόχους θα διανεμηθεί συνολικά το 75% των κερδών του 2020, ποσό σημαντικά αυξημένο, σε σχέση με το αντίστοιχο (1,17 ευρώ) της προηγούμενης χρήσης, παρά τις δυσκολίες και τη μεταβλητότητα λόγω της πανδημίας.

Οι εργασίες της γενικής συνέλευσης άνοιξαν με αναφορά στο εργατικό δυστύχημα του περασμένου Σαββάτου και στον θάνατο του άτυχου λιμενεργάτη, τα αίτια του οποίου θα διερευνηθούν -όπως γνωστοποιήθηκε- και με διοικητική έρευνα, κατόπιν σχετικής απόφασης της διοίκησης.

Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης, η οποία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά με απαρτία 80,27%, o εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος, επανέλαβε ότι στο τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να έχει επιλεγεί ο ανάδοχος για το πολυαναμενόμενο έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας, που αναμένεται να διαρκέσει 32-34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και θα επιτρέψει στο λιμάνι να υποδέχεται μεγάλα πλοία, τύπου ultra large vessels, χωρητικότητας 24.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Στην παρούσα φάση, η διοίκηση αξιολογεί τις προσφορές που κατατέθηκαν στη Β' φάση του διαγωνισμού.

Παράλληλα, κατά τη γενική συνέλευση επιβεβαιώθηκε η γοργή υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 180 εκατ. ευρώ, βάσει χρονοδιαγράμματος και η προσπάθεια για επιτάχυνσή τους και διατυπώθηκε η εκτίμηση ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι όγκοι των διακινούμενων φορτίων θα είναι ελαφρώς υψηλότεροι, σε όρους τόσο εμπορευματοκιβωτίων, όσο και συμβατικού φορτίου.

Στο μεταξύ, ενόψει της υποχρεωτικης δημόσιας πρότασης από την πλευρά Σαββίδη για την απόκτηση των μετοχών και της μειοψηφίας, επιβεβαιώθηκε ότι δεν υφίσταται πρόθεση για έξοδο της ΟΛΘ ΑΕ από το Χρηματιστήριο Αθηνών (σ.σ. η Belterra Investments, συμφερόντων Σαββίδη απέκτησε πρόσφατα έμμεσα ποσοστό 67% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της ΟΛΘ Α.Ε. και κατέστη υπόχρεη για την υποβολή της δημόσιας πρότασης, καθώς υπερέβη το κρίσιμο όριο του ενός τρίτου του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου).

Σε ερωτήσεις δε των μετόχων για το πιθανό τίμημα που θα προσφερθεί στο πλαίσιο της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης, δεν δόθηκε -αναμενόμενα- απάντηση, αφού στην παρούσα φάση η Belterra, συντάσσει το σχετικό ενημερωτικό δελτίο που θα πρέπει να κατατεθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Στο μεταξύ, επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ αναμένεται να πραγματοποιηθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια του 2021 και ώς τις αρχές του 2022, όπως γνωστοποίησε ο οικονομικός διευθυντης της ΟΛΘ ΑΕ, Χένρικ Γιέπσεν, επισημαίνοντας παράλληλα ότι από τον Μάρτιο του 2018 -οπότε ιδιωτικοποιήθηκε η εταιρεία- και μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί στο λιμάνι 38,5 εκατ. ευρώ.

Ο κ.Γιέπσεν υπενθύμισε ότι τo 2020, παρά τις δυσκολίες λογω πανδημίας, η ΟΛΘ πραγματοποίησε τζίρο 71,724 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4%, ενώ παρουσίασε αύξηση λειτουργικών κερδών κατά 3,9%, στα 30,9 εκατ. ευρώ και κερδών προ φόρων, στα 24,588 εκατ. Επιπλέον, γνωστοποιήθηκε ότι η ΟΛΘ Α.Ε. σχεδιάζει επέκταση δραστηριοτήτων στη βαλκανική ενδοχώρα με τη δημιουργία και δεύτερου dry port, πέραν του πρώτου, που ήδη λειτουργεί στη Σόφια.

Οσον αφορά τον εξοπλισμό, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Φράνκο Κούπολο, έκανε γνωστό πως οι δύο εντυπωσιακές γερανογέφυρες που παρήγγειλε ο ΟΛΘ, κόστους 15 εκατ. ευρώ, αναμένεται να φτάσουν στο λιμάνι τον Δεκέμβριο του 2021, ενώ ήδη έχουν παραληφθεί τα 12 straddle carriers, κόστους 9 εκατ. ευρώ.

Aπό την πλευρά του, ο κ. Λιάγκος έκανε ιδιαίτερη μνεία στη λειτουργία του ΟΛΘ ως home port για την κρουαζιέρα, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, με τα πρώτα δρομολόγια να ξεκινούν στις 29 Ιουνίου και με 14 προγραμματισμένα calls. Αναφέρθηκε ακόμα και στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με Σποράδες τρεις φορές εβδομαδιαίως ώς τις 3 Οκτωβρίου, αλλά και σε εκείνες με τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.

Σε ερώτημα της γενικής γραμματέως της ΟΜΥΛΕ, Φανής Γουργούρη, για τις επενδύσεις προγραμματίζονται την επόμενη πενταετία για το συμβατικό λιμάνι -η Θεσσαλονίκη διαθέτει το μεγαλύτερο συμβατικό λιμάνι στη χώρα- ο κ.Κούπολο απάντησε ότι έχει υπογραφεί και βρίσκεται σε εξέλιξη η εκβάθυνση του κρηπιδώματος 24, αναβαθμίζονται οι ηλεκτρικοί γερανοί (του συμβατικού λιμένος) και ταυτόχρονα προχωρά η κατεδάφιση και αποστολή για scrap των παλαιότερων γερανών.

Κατά τη σημερινή γενική συνέλευση εγκρίθηκαν τα 13 από τα 14 θέματα της ημερήσιας διάταξης, με εξαίρεση αυτό που αφορούσε την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου, το οποίο μετατέθηκε χρονικά για την επαναληπτική γενική συνέλευση της 12ης Ιουλίου, ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για εξέταση νέων υποψηφιοτήτων.