Στη Δικαιοσύνη παραπέμπονται από τη γενική επιθεωρήτρια Δημοσίας Διοίκησης υποθέσεις, Μαρία Παπασπύρου, οι υποθέσεις υπερκοστολόγησης τμήματος αυτοκινητόδρομου και προμήθειας γερανογεφυρών από τον ΟΛΠ.

Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί χρεοκόπησε η χώρα!!!

Τελικά, πόσο κοστίζει η κατασκευή 1 χλμ. αυτοκινητόδρομου; Ενώ στην Ευρώπη το κόστος κυμαίνεται από 900.000 έως 1,2 εκατ. ευρώ, στην Ελλάδα η αντίστοιχη δαπάνη μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 82,687 εκατ. ευρώ!

Αυτό είναι το τίμημα για την κατασκευή 1 χλμ. και 50 μέτρων έργου σύνδεσης της παράκαμψης της Πάτρας με τη νέα και την παλαιά εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών, όπως διαμορφώθηκε το 2012 μετά από ανατιμήσεις έναντι του αρχικού προϋπολογισμού 12,544 εκατ. ευρώ, το 1998. Δηλαδή προσαύξηση της συνολικής δαπάνης κατά 560%.

Πρόκειται για υπόθεση που χειρίστηκε το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων και εστάλη στην εισαγγελία για τα περαιτέρω και η έκθεσή του ολοκληρώθηκε προ ημερών με αποτέλεσμα να μη συμπεριληφθεί στην ετήσια έκθεση της γενικής επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, Μαρίας Παπασπύρου, που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.

Την ετήσια έκθεση για το 2017 παρέλαβε σήμερα το μεσημέρι από την κ. Παπασπύρου η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, η οποία αφού συνεχάρη τους παριστάμενους επιθεωρητές-μέλη του Συντονιστικού Οργάνου Επιθεώρησης και Ελέγχου (ΣΟΕΕ) για το έργο τους, προανήγγειλε την προώθηση της διαδικασίας πιστοποίησης όλων των επιθεωρητών, καθώς και τη διαμόρφωση ενός ειδικού κλαδολογίου.

Η κ. Παπασπύρου αποκάλυψε, επίσης, ότι διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά υπόθεση προμήθειας από τον ΟΛΠ οκτώ γερανογεφυρών ανυψωτικής ικανότητας 40 τόνων, καθώς διαπιστώνονται σοβαρές ευθύνες εμπλεκομένων οργάνων του ΟΛΠ που ζημίωσαν τον Οργανισμό με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Ο έλεγχος ξεκίνησε επί προηγούμενου νομοθετικού καθεστώτος του ΟΛΠ και ολοκληρώθηκε με το σημερινό επί COSCO. Διαπιστώθηκαν πολλαπλές αστοχίες κατά τις φάσεις κατασκευής των έργων υποδομής για την εγκατάσταση των γερανογεφυρών και παραλαβής των ιδίων και του αναγκαίου τροχαίου υλικού κίνησής τους. Αυτό είχε ως συνέπεια, μετά από πέντε χρόνια από την παραλαβή τους να παραμένουν σε αχρηστία λόγω τεχνικών προβλημάτων, με αποτέλεσμα η ζημιά του ΟΛΠ να εκτιμάται σε σχεδόν 21 εκατ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται το ενδεχόμενο επιστροφής της εγγύησης καλής εκτέλεσης ύψους 2,4 εκατ. ευρώ και η ζημία που επήλθε για τον Οργανισμό από τη μη λειτουργία τους.

Η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης προανήγγειλε, επίσης, την έκδοση δεύτερου πορίσματος εντός του Δεκεμβρίου για τις φονικές πλημμύρες στη Μάνδρα, ενώ το πόρισμα για την τραγωδία στο Μάτι ανέφερε ότι θα καθυστερήσει εξαιτίας δυσχερειών που παρουσιάζει ο σχετικός διοικητικός έλεγχος στη συγκέντρωση των απαραίτητων εγγράφων από τη δημόσια διοίκηση, δυσκολία που η ίδια απέδωσε στη γραφειοκρατία.