Σε μόνιμο πονοκέφαλο για τους οδηγούς έχει εξελιχθεί το γέμισμα του ρεζερβούαρ καθώς οι τιμές παραμένουν υψηλές και οι προοπτικές για αποκλιμάκωση απομακρύνονται χρονικά καθώς γεωπολιτικές εξελίξεις και στενότητα στην αγορά λειτουργούν ως αντίρροπες δυνάμεις στους φόβους για μείωση της ζήτησης.

Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή για την απλή αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 2,392 ευρώ το λίτρο και για το diesel κίνησης στα 2,076 ευρώ.

Παρά τη μικρή αποκλιμάκωση των τιμών, οι καταναλωτές διστάζουν να «φουλάρουν». Με τις τρέχουσες τιμές για ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο μικρομεσαίας κατηγορίας θα θέλει περίπου 105 ευρώ για να φουλάρει ενώ αντίστοιχα, ένα οικογενειακό αμάξι μεσαίας κατηγορίας χρειάζεται 120 ευρώ.

Οι τιμές καταγράφουν μικρή πτώση αλλά αυτή ελάχιστα επηρεάζει περιοχές όπου οι τιμές είναι ήδη αρκετά αυξημένες. Οι οδηγοί στα Δωδεκάνησα θα πρέπει να πληρώνουν κατά μέσο όρο 2,524 ευρώ το λίτρο και στις Κυκλάδες 2,650. Πρόκειται για τιμές οι οποίες φρενάρουν τις διακοπές διαρκείας.

Πηγές αγοράς: «Γρίφος» το που θα «κάτσει» η τιμή
Εκπρόσωποι του κλάδου δηλώνουν ότι είναι αδύνατον να γίνουν εκτιμήσεις για το που θα «κάτσει» η τιμή των καυσίμων στο άμεσο μέλλον. Όμως, το πρόβλημα της αγοράς δεν εντοπίζεται μόνο στην τιμή αυτή καθαυτή. Υπάρχει όπως φαίνεται μια τριπλή πρόκληση η οποία συνίσταται στη νοθεία, τον αθέμιτο ανταγωνισμό μέσω πολιτικών που «σπάνε» τις τιμές και «παιχνίδια» τα οποία όπως αναφέρουν οι πηγές κλυδωνίζουν τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Ο κ. Θέμης Κιουρτζής, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό είχε προβλέψει ότι αυτές τις ημέρες (και σήμερα) αναμένεται αποκλιμάκωση των τιμώ λόγω της πτώσης της διεθνούς τιμής, «η οποία συμπαρασύρει και τη διυλιστηριακή τιμή», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στις προκλήσεις της αγορά «δείχνοντας» φαινόμενα όπως είναι η αισχροκέρδεια ενώ επικαλέστηκε τα πρώιμα στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού αναφορικά με τη διαμόρφωση των τιμών. Αναλύοντας περαιτέρω, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούν να τα ρίχνουν όλα επάνω μας, υπάρχει κάτι περίεργο». Όπως υποστήριξε, υπάρχουν πρατήρια που ανήκουν σε γνωστά διυλιστήρια τα οποία πωλούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.

Παράλληλα, το νοθευμένο καύσιμο καλά «κρατεί» με τους ανυποψίαστους οδηγούς να καλούνται να διαχειριστούν ένα ακόμη ενδεχομένως υψηλό κόστος, εκείνο της αποκατάστασης του οχήματος ύστερα από ένα γέμισμα με νοθευμένο καύσιμο.

Μόνη ελπίδα για την αγορά παραμένει μια δραματική αλλαγή στις γεωπολιτικές εξελίξεις η οποία θα επέτρεπε την κατακόρυφη πτώση της διεθνούς τιμής. Όμως κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να συμβεί άμεσα και σύμφωνα με τις προβλέψεις εκπροσώπων της ελληνικής αγοράς, το επόμενο διάστημα το Brent θα κινείται στα επίπεδα των 110-115 δολαρίων κάτι που σημαίνει ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα συγκριτικά με ό,τι ίσχυε πριν από δύο ή τρία χρόνια.