Σταθερά ανοδικά κινούνται το τελευταίο διάστημα οι τιμές των καυσίμων στην εγχώρια αγορά ως αποτέλεσμα της ανόδου του Brent και της αύξησης της ζήτησης καθώς πλησιάζει η θερινή σεζόν.

Η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,846 ευρώ το λίτρο και του πετρελαίου κίνησης στα 1,552 ευρώ και είναι ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με ό,τι ίσχυε πριν από μία εβδομάδα όπου η τιμή πώλησης ήταν στα 1,830 και 1,543 αντίστοιχα.

Οι ανοδικές τάσεις φαίνεται ότι θα συνεχιστούν αυτές τις ημέρες ως αποτέλεσμα των υψηλότερων κινήσεων του Brent το προηγούμενο πενθήμερο και της αύξησης των τιμών χονδρικής στην ελληνική αγορά. Παρά την άνοδο, οι τιμές παραμένουν στους περισσότερους νομούς κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο, μια τιμή που είχαν ξεπεράσει πέρυσι το καλοκαίρι. Ωστόσο, οι παραδοσιακά ακριβές περιοχές κάνουν και πάλι τη διαφορά. Για παράδειγμα, στις Κυκλάδες οι τιμές έχουν ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο (2,096) και σε άλλες περιοχές να τα πλησιάζουν. Στα Δωδεκάνησα η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 1,996 ευρώ το λίτρο, στο Ηράκλειο και στη Λέσβο στα 1,9 και στην Κεφαλλονιά στα 1,940.

Οι τιμές των καυσίμων συνήθως αυξάνονται κάθε καλοκαίρι καθώς η ζήτηση κινείται ανοδικά. Επίσης, τους ανοιξιάτικους μήνες, οι ενεργειακές εταιρείες πραγματοποιούν συντήρηση στα διυλιστήρια τους, κλείνοντας τη λειτουργία τους και περιορίζοντας τη δυναμικότητα μέχρι τα τέλη Μαΐου. Οι υψηλότερες τιμές σε σχέση με ό,τι ίσχυε για παράδειγμα τον Απρίλιο ή το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου θα ήταν κάτι αναμενόμενο αν συνεκτιμηθούν και τα στοιχεία για τον Τουρισμό.

Ο οδικός Τουρισμός, ο οποίος αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ζήτησης των καυσίμων κίνησης δείχνει να ανακάμπτει ενισχύοντας τις θετικές προοπτικές. Σύμφωνα με το πρόσφατο στατιστικό δελτίο του INSETE Intelligence, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023 καταγράφηκαν 1,1 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 583 χιλ. της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022. Αυτό σημαίνει ότι ο οδικός τουρισμός κινήθηκε κατά 89,7% υψηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ μόνο τον Μάρτιο του 2023 οι οδικές αφίξεις ήταν κατά 59,2% αυξημένες από αυτές του Μαρτίου του 2022.

Επιμένουν στις εκτιμήσεις για άλμα του πετρελαίου

Παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες εβδομάδες παράγοντες της διεθνούς αγοράς έκαναν πιο μετριοπαθείς προβλέψεις τόσο για την προσφορά όσο και για τη ζήτηση υπονοώντας ότι δεν αναμένονται μεγάλες εκπλήξεις το επόμενο διάστημα, η Goldman Sachs συνεχίζει να κάνει λόγο για ένα ενδεχόμενο ράλι.

Εάν οι μεγάλες οικονομίες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, αποφύγουν τις βαθιές υφέσεις, οι προϋποθέσεις για ένα ράλι σε όλο το φάσμα εμπορευμάτων παραμένουν άθικτες, έγραψαν αναλυτές της Goldman Sachs. Όπως υπογραμμίζουν, η αγορά βρίσκει παρηγοριά στο γεγονός ότι η ζήτηση για τελική χρήση δεν έχει δείξει σημάδια ύφεσης και οι επενδύσεις στην προσφορά παραμένουν απροσδιόριστες», ανέφεραν στο σημείωμα οι αναλυτές της Goldman, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

«Η απουσία ύφεσης πιθανότατα θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές του πετρελαίου και των εμπορευμάτων καθώς και σε υψηλότερα επιτόκια, στα οποία οι μετοχές πιθανότατα θα αντιδρούσαν άσχημα», δήλωσε η Goldman.

Στις αρχές Απριλίου, ώρες αφότου ο ΟΠΕΚ+ ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τη συνδυασμένη παραγωγή πετρελαίου κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα μεταξύ Μαΐου και Δεκεμβρίου, η Goldman Sachs αύξησε την πρόβλεψή της για την τιμή στα 95 δολάρια από 90 δολάρια το βαρέλι στο τέλος του έτους για το αργό Brent. Η τράπεζα αύξησε επίσης την πρόβλεψή της για το Brent για το 2024, βλέποντάς το τώρα στα 100 δολάρια στο τέλος του έτους από τα 97 που είχε προβλέψει προηγουμένως.