Σε θετικό έδαφος κινείται η ελληνική αγορά καυσίμων λαμβάνοντας ώθηση από την έναρξη της τουριστικής περιόδου και τις αυξημένες μετακινήσεις λόγω των εκλογών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς για το πρώτο 20ημερο του Μάϊου, η ζήτηση για βενζίνη κατέγραψε άνοδο κατά 9% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και για το diesel κίνησης κατά 4% σηματοδοτώντας την αυξημένη χρήση οδικών μέσων αλλά και σκαφών αναψυχής. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε φυσικά η τιμή η οποία στο τέλος Μαΐου φέτος κινήθηκε κοντά στα 1,8 ευρώ το λίτρο για την απλή αμόλυβδη και στα 1,5 για το diesel κίνησης ενώ ήταν αισθητά υψηλότερη τον περυσινό Μάιο με τη βενζίνη να πωλείται οντά στα 2,2 ευρώ το λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,8 ευρώ το λίτρο.

Αυξημένη ωστόσο αναμένεται ότι θα είναι η ζήτηση για καύσιμα κίνησης και τον Ιούνιο, οπότε και αναμένεται να μετακινηθούν και οι ετεροδημότες για να συμμετάσχουν στον β’ γύρο των εθνικών εκλογών ενώ θετική επίδραση στην ζήτηση έχουν και οι αισιόδοξες προοπτικές της τουριστικής περιόδου τόσο για τα νησιά όσο και για την ηπειρωτική Ελλάδα. Τα σκάφη αναψυχής παρουσιάζουν επίσης κινητικότητα ενώ τα λεωφορεία και τα ταξί συντελούν στην αύξηση των πωλήσεων του πετρελαίου κίνησης, κάτι που συμβαίνει επίσης με τις αγροτικές εργασίες (σε περιόδους καλοκαιρίας όπου οι αγρότες αναπτύσσουν πιο έντονη δραστηριότητα).

Ως προς τις τιμές, παρά το γεγονός ότι στο τέλος Μαΐου κινήθηκαν ελαφρώς υψηλότερα σε σχέση με ό,τι ίσχυε τις προηγούμενες εβδομάδες, αυτές ήταν κατά 10% χαμηλότερες σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,866 ευρώ το λίτρο και του diesel κίνησης στα 1,557 ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται μικρή μείωση, η οποία ωστόσο, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς δεν αναμένεται να διαρκέσει για πολύ.

H συμφωνία για το χρέος αναμένεται να βελτιώσει το κλίμα στην αμερικανική οικονομία και κατ’ επέκταση τις προοπτικές της ζήτησης του μεγαλύτερου καταναλωτή πετρελαίου στον κόσμο. Από την άλλη, η αγορά κλυδωνίζεται και η διεθνής τιμή ίσως να υποστεί κάποια πίεση από τις «ορέξεις» του ΟΠΕΚ+ ο οποίος συνεδριάζει στις 4 Ιουνίου. Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters, παρά την πτώση στη διεθνή τιμή, το καρτέλ αναμένεται να διατηρήσει αμετάβλητη την παραγωγή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα μπορούσε να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις μελλοντικά.

Η HSBC ανέφερε ότι δεν περίμενε ότι ο ΟΠΕΚ+ θα αλλάξει την πολιτική του, αλλά ότι ο όμιλος μπορεί να μειώσει την παραγωγή αργότερα εάν το αναμενόμενο έλλειμμα της αγοράς το δεύτερο εξάμηνο δεν επιβεβαιωθεί και οι τιμές παραμείνουν κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι.

«Πιστεύουμε ότι η τρέχουσα σειρά περικοπών, εκτός από την ισχυρότερη ζήτηση πετρελαίου που περιμένουμε από την Κίνα και τη Δύση από το καλοκαίρι και μετά, θα επιφέρει έλλειμμα στην αγορά το 2ο εξάμηνο του 23», ανέφερε η τράπεζα. Κάτι τέτοιο θα ωθούσε ανοδικά τις τιμές μετά από το καλοκαίρι.