Σταθερή αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, κατά 4,5% παρουσίασε η Coca-Cola HBC το τρίτο τρίμηνο 2018. «Το 2018 θα αποτελέσει άλλη μια χρονιά ισχυρής ανάπτυξης τόσο ως προς τα έσοδα, όσο και ως προς το περιθώριο κέρδους», τονίζει ο CEO Zoran Bogdanovic.

Σταθερή αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, κατά 4,5% παρουσίασε η Coca-Cola HBC το τρίτο τρίμηνο 2018, σύμφωνα με την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών της. Το 2018 θα αποτελέσει άλλη μια χρονιά ισχυρής ανάπτυξης τόσο ως προς τα έσοδα όσο και ως προς το περιθώριο κέρδους», τονίζει ο CEO Zoran Bogdanovic.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 4,2% στο τρίμηνο, με ισχυρές επιδόσεις να καταγράφονται στις αναπτυσσόμενες και τις αναδυόμενες αγορές.

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα συνέχισαν να καταγράφουν καλή πρόοδο και αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, σημειώνοντας το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο ανάπτυξης εν μέσω του συνεχιζόμενου δυσμενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος και με τις καιρικές συνθήκες να παραμένουν σταθερές.

Σε όλες τις κατηγορίες καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων, εκτός από την κατηγορία των χυμών. Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών συνεισέφερε περισσότερο στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, υποβοηθούμενη από την καλή τουριστική σεζόν.

Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, οι θετικές επιδόσεις αποδίδονται στις πωλήσεις της Coca-Cola Zero, στις επιλογές χωρίς θερμίδες των σημάτων Fanta και Sprite, αλλά και στις καινοτομίες γεύσεων όπως η γεύση μέντα-μαστίχα και η γεύση λεμόνι του σήματος Schweppes.

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ιταλία υποχώρησαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως εξαιτίας των ανθρακούχων αναψυκτικών. Αυτό αντικατοπτρίζει κατά κύριο λόγο τη πτώση στην αγορά των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών στο τρίτο τρίμηνο, ιδιαίτερα στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Ενώ σε γενικές γραμμές ο καιρός ήταν παρόμοιος με εκείνον του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι, ο κατεξοχήν μήνας των διακοπών, ο Αύγουστος, ήταν αρκετά πιο δροσερός και ασυνήθιστα βροχερός , περιορίζοντας τον όγκο πωλήσεων για αυτόν τον κρίσιμο μήνα.

Οι όγκοι πωλήσεων στην Αυστρία υποχώρησαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στο τρίμηνο, λόγω της πτώσης των όγκων πωλήσεων στις κατηγορίες των εμφιαλωμένων νερών και των χυμών, παρά την αύξηση των πωλήσεων στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού και των ποτών ενέργειας. 

Στη Βόρεια Ιρλανδία και τη Δημοκρατία της Ιρλανδίας επιβλήθηκε φόρος στα αναψυκτικά με ζάχαρη. Μέχρι στιγμής, οι αντιδράσεις των πελατών και των καταναλωτών μας είναι οι αναμενόμενες, καθώς πραγματοποιείται μια στροφή του όγκου πωλήσεων από τα προϊόντα πλήρους ζάχαρης στα προϊόντα με λίγη και καθόλου ζάχαρη. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών ήταν ο κύριος παράγοντας της αύξησης του όγκου πωλήσεων κατά 0,7%, ακολουθούμενη από την κατηγορία των ποτών ενέργειας, ενώ στις κατηγορίες των χυμών και των εμφιαλωμένων νερών οι όγκοι πωλήσεων κατέγραψαν μείωση.

Στην Ελβετία, οι καλές επιδόσεις στις κατηγορίες των εμφιαλωμένων νερών και των ποτών ενέργειας συγκράτησαν την πτώση του όγκου πωλήσεων, εξαιτίας των κατηγοριών του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού και των ανθρακούχων αναψυκτικών, σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές παρέμειναν κατά βάση σταθεροί, με δεδομένη την υψηλή συγκριτική βάση του προηγούμενου έτους της τάξης του 2,2%.

Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 11,3%. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, αυτό το πολύ θετικό αποτέλεσμα είχε ευρεία βάση, με ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις χώρες αυτού του τομέα δραστηριοποίησης. Η Πολωνία, διατηρώντας τη δυναμική ανάπτυξης, συνεισέφερε σημαντικά σε αυτό το αποτέλεσμα.

Οι όγκοι πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 4,1%, με καλές συνεισφορές από όλες τις αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Νιγηρίας και της Ρωσίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, διαπιστώθηκε μια επιβράδυνση του πολύ ισχυρού ρυθμού ανάπτυξης από τη Ρουμανία, την Ουκρανία και τη Σερβία, έναντι των πολύ υψηλών ποσοστών ανάπτυξης το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση βελτιώθηκαν κατά 0,3% στο τρίμηνο, σημειώνοντας επιβράδυνση σε σύγκριση με τις πρόσφατες τάσεις, αντικατοπτρίζοντας τη χρονική συγκυρία των ενεργειών αύξησης των τιμών και το αρνητικό μείγμα καναλιών διανομής.

Στις αναπτυγμένες αγορές τα έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 0,4%, καθώς οι ισχυροί όγκοι πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών επηρέασαν αρνητικά το μείγμα κατηγορίας προϊόντων και οι ανταγωνιστικές πιέσεις οδήγησαν σε πιο έντονες προωθητικές ενέργειες στο τρίμηνο.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,5%. Αυτό, σύμφωνα με την εταιρεία, συνιστά βελτίωση σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο και αντανακλά τη στρατηγική μας για μεγαλύτερη αύξηση των εσόδων σε αυτόν τον τομέα μέσω του μείγματος τιμών και κατηγορίας προϊόντων στο δεύτερο εξάμηνο.

Στις αναδυόμενες αγορές τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 0,7%, μια επιβράδυνση σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο, εν μέρει λόγω της χρονικής συγκυρίας των αυξήσεων των τιμών. Η πτώση του όγκου πωλήσεων premium σημάτων οινοπνευματωδών ποτών στη Ρωσία, είχε σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στο μείγμα κατηγορίας προϊόντων, ενώ το μείγμα καναλιών διανομής συνέχισε να είναι αρνητικό.

Ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Είμαστε ικανοποιημένοι από τις ενέργειές μας, οι οποίες επιτρέπουν στον Όμιλο να αξιοποιεί με επιτυχία τις ευκαιρίες ανάπτυξης στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε. Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας εξελίσσεται προκειμένου να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και, μέσω της συνεργασίας με τους πελάτες μας, ενισχύουμε την πρόσβασή μας στην αγορά.

Είχαμε ένα τρίμηνο σταθερής ανάπτυξης που χαρακτηρίστηκε από τις διαρκώς καλές επιδόσεις των όγκων πωλήσεων έναντι της υψηλής συγκριτικής βάσης. Όπως αναμενόταν, η επιβράδυνση στο ρυθμό αύξησης του μείγματος προϊόντων και τιμών αντικατοπτρίζει κυρίως τη χρονική συγκυρία της προγραμματισμένης αύξησης των τιμών των προϊόντων μας και αναμένουμε επιτάχυνση στο τέταρτο τρίμηνο. Το εμπορικό περιβάλλον για το μήνα Οκτώβριο ήταν ευνοϊκό, και είμαστε πεπεισμένοι ότι το 2018 θα αποτελέσει άλλη μια χρονιά ισχυρής ανάπτυξης τόσο ως προς τα έσοδα όσο και ως προς το περιθώριο κέρδους».

.